söndag 7 augusti 2011

Den har anlänt!

Fredagen den 5 augusti anlände den. Glassmaskinen.

Jag har drömt om en sådan i typ tjugo år, men aldrig haft tillfälle och ekonomiska resurser samtidigt förut. Ända sedan min moster fick en maskin från Italien någon gång på 80-talet har jag förstått att man ska ha en riktig glassmaskin med kompressor, så att man kan göra sats efter sats efter sats. (De modeller som vanligen säljs i Sverige kyler med en frysklamp och det gör att man bara kan göra en sats per dygn eller så.)

Efter att först ha spanat efter en italiensk Gaggia-maskin (utan framgång), blev det tillslut en tysk-amerikansk (?) Unold: http://www.pixmania.se/se/se/3115272/art/unold/glassmaskin-de-luxe-48816.html.

Nu ska det göras glass!

Denna blogg är mest till för att hålla reda på de recept jag provar, men om någon annan har nytta av mina erfarenheter är det bara skoj!

Glass är gott!
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar